Wednesday, June 10, 2009

Pulut Rendang

7 Jun-Sejak balik ke KL kecil, aku memang teringin sangat nak makan pulut dan rendang yang terkenal kat KL kecil ni. Pagi ni aku tekad nak keluar beli, selalunya kalau lewat memang akan habis. Rendang dan pulut ni laku sangat. Aku sejak kecil lagi memang dah makan sebab arwah ayah selalu belikan.

Aku ajak Papa keluar pagi beli sarapan. Alangkah kecewanya aku bila sampai saja di gerai yang menjual pulut/rendang tu, semuanya dah habis. Baru pukul 8.30 pagi tapi memang selalunya begitulah. Laku sangat. Sepatutnya jam 7 pagi tadi aku dah datang. Huhuhu.

Hari ni Papa ajak balik awal ke KL besar. Bila urusan di rumah selesai, aku dan semua yang nak balik ke KL besar singgah menziarah pusara abah terlebih dahulu. Lepas tu ke rumah wan untk berjumpa wan dan mak yang tidur di situ.

Kemudian kami konvoi 2 kereta ke KL besar. Sampai di rumah sekitar jam 3 petang. Terus memasak sebab anak2 lapar. Lepas tu aku pun terbungkang.....penat.

8 comments:

Anonymous said...

Ermm...sabar ye KZ...tak dpt makan pulut...sedap sgt ke ek...mcm teringin plak nak rasa...hehe...zamrie79

Kak Lon said...

Mesti sedap pulut dgn rendang tu kan..terliurlah pulak..huhu..

Lily Haslina Nasir said...

alahai zyee... buat kak lily kecur liurlah... pulut kuning memang favourite akak ngan anak-anak.. makan dgn sambal ikan bilis pun dah boleh bertambah-tambah!

Anonymous said...

Cian k'zyee yer...kempunan mkn PULUT RENDANG..xpe2 nanti kite pujuk bg kopok lekor...hi2...mmm selalunye kalau k'zyee kata sdp,msti sdp kan....mmmmmm BESTNYER..ada 2 lagi menu tau yang cteey nk sgt g mkn klau g KL besar(he2...)TOMYAM yang slalu k'zyee singgah mkn tu..yg sdp sgt2 tu..n CHICKEN CHOP...kedainyer kt mn tu k'zyee erk...teringin no nk singgah...gtau leh x...TQ ####SZ*cteey YanT=>ganu kter...

idasm said...

alahai.. kesian pulak dgr akak kempunan nak makan pulut kuning ngan rendang tu... tp tulah.. takde rezeki akak...

Anonymous said...

alah sian nye kz x dpt pulot rendang... laku betol tu pagi2 da abis mesti sedap sgt tuh sian tkde rezeki kz la kan TAJLENA

Anonymous said...

Emm... Pulut rendang????
Dijakarta apa yach namanya KETAN kali yachh... Dibungkus dg daun bukan?
OKI-Jakarta

arieda salsabella said...

emm..pulut rendang..?
lebih kurang lemang cicah rendang ar kot..hheheh