Wednesday, August 26, 2009

Jelajah Era di Melaka

15 Ogos-Pagi ni aku siapkan keperluan anak2, makan minum segala kerana tengahari nanti aku dan Papa akan ke Melaka. A.Z join kami satu kereta. Hari ni Boss dan Coda ada di Dataran Pahlawan, Melaka untuk persembahan Jelajah Era.

Jam 1pm, aku, Papa dan A.Z bertolak ke Melaka. Boss dan suami dah berlepas setengah jam awal. Sampai di hotel, kami minum petang terlebih dahulu. Entah macamana, waktu Boss dan AZ berjalan kat tepi lobi hotel, Papa terjelerus dalam longkang kecil yang penuh dengan air. Hahahha..habis basah sebelah kasut dan seluar.

Nasib baiklah ada kedai berdekatan, Papa beli seluar dan kasut sekali untuk ganti dengan yang telah basah tadi.

Jam 9pm, kami bertolak ke hotel penginapan Boss, depan hotel kami sahaja. Jemput Boss dan menuju ke Dataran Pahlawan. Coda sejak semalam dah tiba di Melaka untuk temubual radio dan juga sound check, Achik yang bawa mereka.

Malam ini juga Saida dan Sairah ada show di Laman Santai, Istana Budaya. D.J dan Aiman yang bawa mereka.

Boss membuat persembahan selepas Coda tapi sebelum muncul solo Boss berduet dengan Fahimie, vokalis Coda terlebih dahulu.

Selepas habis latihan, hantar Boss ke hotel, suami Boss dah menunggu untuk pulang ke KL besar. Aku, Papa dan AZ ke hotel kami, berkemas dan kemudian menyusul ke KL besar juga.

16 Ogos-Bangun pagi hari ni macam tak percaya saja yang aku tak perlu bergegas untuk apa2 pagi ni. Pertama kerana anak2 tak sekolah dan kedua hari ni Boss/artis SNP tak ada apa2 program.

Lega sangat pagi ni, aku bermalas-malasan. Lepas memasak, aku hanya berbaring sepanjang hari, menikmati apa yang aku idamkan iaitu waktu rehat. Petangnya pula ajak Papa membeli barang2 dapur dengan anak-anak. Dan..sempat lagi ke beauty centre setelah sekian lama tak pergi.

1 comment:

Anonymous said...

Lah kesian pulak husband KZ sampai terjerlus dlm longkang kecik...nasib baik takde apa2 kan...sabor aje lah ek...kena beli seluar & kasut yg baru...wahh rilex nampak KZ lepas penat koje...:-) zamrie79