Tuesday, August 25, 2009

Citarasa Bersama Siti Nurhaliza

29, 30, 31 Julai- Tiga hari yang amat-amat memenatkan. Mana tidaknya, Boss dah mulakan sekali lagi penggambaran program Citarasa Bersama Siti Nurhaliza yang akan ditayangkan bulan puasa nanti.

Tiap-tiap hari aku harus bangun lebih awal dari biasa, siapkan keperluan anak-anak ke sekolah, makan minum dari pagi sampailah ke malam nanti, supaya bila aku keluar dari rumah walaupun terpaksa balik lewat tapi semuanya sudah tersedia.

Aku dan A.Z akan ke rumah Boss seawal 8pagi dan pulang ke rumah balik lewat tiba jam 1030malam. Huh! Memang penat. Setiap hari Boss perlu siapkan 2 atau 3 episod, dalam satu episod Boss akan memasak 2 resipi dan satu lagi resipi tetamu undangan. Bukan mudah nak mengadakan program sebegini kerana aku bukan saja-saja datang menjenguk Boss memasak tapi kena membantu banyak hal belakang tabir.

Memang amat2 meletihkan, aku tahu Boss pun rasa macam tu tapi tanggungjawab perlu dilangsaikan segera. Aku risau kerana banyak hari tak masuk opis dan ini bermakna banyak kerja-kerja akan tertangguh.

Selepas 3 hari ini, rakaman program ini akan bersambung lagi minggu hadapan kerana Boss perlu selesaikan kerja-kerja lain yang telah dipersetujui.

Bagi aku memasak ni bukanlah kerana hanya kita berbakat memasak tetapi yang penting air tangan. Ada orang yang tak ada kelulusan pun dalam memasak tetapi rasa makanan mereka mengalahkan chef-chef terkenal. Jadi kepada yang masih malas ke dapur, kenalah rajin2kan diri. Aku dan dapur dah jadi sahabat hanya kerana sewal usia 6 tahun, aku dah dikerah oleh kakak-kakak aku ke dapur. Nak kata pandai sangat tu tak adalah tapi insyaAllah lepaslah rezeki mengalas perut keluarga.

Boss bersama Noniswara

Boss bersama Abie, Editor Metro Ahad (Hiburan)

Boss dan Rosyam Noor.

Boss dan Shaharudin, Editor Utusan Malaysia (Hiburan).
Di atas ini adalah antara selebriti2 yang terlibat dalam rancangan Boss ini tapi sebenarnya ramai lagi.

3 comments:

Anonymous said...

heheh.. klaka la payung tu kak zie... =)

Anonymous said...

hehehe...thanks KZ sbb update blog...lama menunggu tau...best rancangan nih...tengok lastweek...so continue pulak this week rabu sampai jumaat...hihi :-) zamrie79

arieda salsabella said...

kesian kz kan...mesti penat gler..apapun d'bulan puasa ni tentu dapat rest sedikit,kan...take care ye kz..selamat berpuasa juga..