Wednesday, April 15, 2009

ABPBH di Genting

9 April-Pagi ni aku ke opis dulu kemudian balik ke rumah untuk temankan Papa ke klinik. Bukan Papa yang sakit tapi kami bawa maid untuk uruskan hal Fomema. Sebelah klinik tu ada kedai runcit, aku pun ambil kesempatan untuk membeli barangan makanan yang hendak dibawa ke Genting, Sabtu nanti.

Boss datang ke rumah lamanya di Cheras hari ni, emak mertuaku pun ada sama. Singgah kejap sebelum aku dan Saida kembali ke opis.

Selepas waktu opis, aku dan Papa ada urusan, Ali juga ikut serta. Selepas selesai, aku rasa macam sakit2 pula. Iskhhhh.

Malam temankan Boss ke tempat latihan lagi. Balik tu macam biasa aku, D.J dan A.Z singgah makan di NN.

10 April-Pagi ni aku dan A.Z ke rumah Boss. Aku temankan Boss untuk urusannya, bila selesai Boss ajak ke Mid Valley. Aikkk..ni perancangan last minute ni. Diundang makan2 dengan suami Boss dan client.

Lepas makan, Boss ajak shopping apa yang patut. Lama dah aku tak shopping sebenarnya, berkesempatan jugalah capai 2, 3 baju.

Petang ni hujan, tapi aku dan A.Z hantar Boss balik ke rumah dulu dan kami balik ke Cheras. Walaupun hanya ada masa kurang sejam je lagi kami harus berpatah balik ke rumah Boss semula, tapi aku memang nak balik juga, kena selesaikan hal di rumah dulu.

Lepas Maghrib, aku, D.J dan A.Z ke rumah Boss dan kemudian terus ke tempat latihan tarian. Malam ni kira malam terakhir Boss berlatih dengan para penari. Sementara Boss berlatih, aku sempat ke mall berdekatan mencari barang keperluan untuk ke Genting esok.

Balik tu, singgah makan di NN lagi. Sampai di rumah mata amatlah mengantuk tapi aku kena gagahkan juga untuk kemaskan barang2 nak ke Genting esok. Letih lain macam je malam ni....sambil kemas tu berfikir, sempat tak kalau aku kemas esok pagi je? Macam biasa...bungkang tidur.Tak sedar dah!

11 April-Kena bangun awal, banyak benda nak dibuat ni. Pertama sekali masak sarapan pagi, bila dah siap, aku agihkan barang2 dapur/makanan/pinggan mangkuk/kuali segala yang nak dibawa ke Genting.

Tugasan seterusnya, kemaskan baju anak2, letak dalam 1 beg. Mandian, susu dan lampin pula dalam 1 beg lain. Siap! Lepas tu kemaskan pakaian aku dan Papa pula, keperluan2 lain juga pastikan tak tertinggal. Ok jam 1030am, siap!

Arahkan anak2 semua mandi dan pakai pakaian tebal. Aku dan Papa juga bersiap. Singgah di kedai runcit ambil barang2 yang aku order pagi tadi. Bawa masuk kereta dan teruskan perjalanan ke Genting.

Sampai di Genting, bilik tak boleh check in lagi. Ajak anak2 ke Arena Of Stars untuk tengok emak2 sedara mereka berlatih. Mula2 latihan Saida dan Sairah sebagai penyampai anugerah, lepas tu latihan Boss pula untuk persembahan.

Lama juga di sini, anak2 dah lapar, Boss dan Saida pun datang bawa anak2 mereka. Ajak makan tengahari dulu di kawasan Theme Park supaya anak2 tak meragam, kemudian masuk ke Arena Of Stars semula.


Anak2 kena heret ke tempat kerja. Damia macam biasa, pusing2 keliling, tengok orang menyanyi, menari. Untuk pastikan Nabil duduk diam, bagi dia main game hp. Kalau tak susah nak kawal.


Boss pada latihan sesi petang di AOS. Mula2 berlatih di bawah pentas, kemudian atas pentas pula.


Jam 4.30pm, aku minta Papa, Saida dan anak2 check in tempat penginapan kami dahulu. Aku temankan Boss di Arena Of Stars (AOS). Latihan kali pertama, audio tak ok. Latihan kali kedua pun audio tak ok. Rehat kejap kemudian latihan ketiga barulah ok.

Boss tak berapa puas hati dengan latihan tadi dan kami tunggu sampai semua selesai menjalani latihan dan kemudian Boss buat latihan sebanyak 2 kali lagi.

Selesai latihan hantar Boss ke bilik hotel dan aku, D.J dan A.Z kembali ke apartment. Sempat lagi aku masak mee goreng untuk makan malam. A.Z pun memang lapar dari nanti.

Saida bersiap2 sebab malam ni dia dan Sairah harus berada awal di AOS. Jam 7.45pm, kami dah berada di AOS. Saida dan Sairah buat latihan awal sebab mereka adalah penyampai anugerah yang pertama bersama Rozita Che Wan dan Ayu Raudhah.

Boss sampai bila nak sampai gilirannya untuk buat persembahan, malam ni tak ada masalah, harap2 esok pun ok. Boss hanya risaukan stamina kerana lagu Di Taman Teman tak mudah nak dibawakan kerana muziknya agak laju dan Boss juga pada masa yang sama harus membuat pergerakan dan menari.


Gaya Boss sewaktu latihan pada sebelah malam di AOS. Pakaian kena warna yang sama dengan hari show.

Lepas `full dress rehearsal' hantar Boss balik ke bilik hotel, aku dan D.J balik ke apartment. Semua lepak dalam apartment saja, layan tv. Anak2 punyalah susah nak tidur, berubah tempat agaknya. Tapi mata aku memang tak tahan mengantuk, hampir jam 130am, aku lelap. Sejukkk..sejukkkk.

12 April-Punyalah awal aku terjaga hari ni. Aku ni dahlah alah sikit dengan cuaca sejuk, jadinya tidur tak berapa lena. Bangun tidur, aku terus masuk dapur dan masak sarapan pagi. Goreng mee, buat roti sardin telur, nugget, ayam goreng dll.

Tengah menggoreng, Boss telefon, awal juga dia bangun. Bila Boss tahu aku dah siap masak, dia pun nak makan di apartment katanya. Hahahaha..jenuhlah aku kejutkan semua orang bagitau Boss n family nak datang makan.

Hahahaha..kelam kabut semua tunggu nak masuk bilik air. Bila Boss sampai, jamulah apa yang ada. Bekas makanan dan pinggan mangkuk pun semuanya plastik saja. Gelas pun tak cukup, seadanyalah ya. Lagipun memang bawa barangan plastik je dari rumah supaya tak pecah dalam perjalanan.

Sambil Boss bersarapan, yang lain2 bersiap2 nak keluar lepas ni. Semua berjanji nak ke Theme Park. Boss naik kereta, kami jalan kaki, aduhai ingatkan dekat je..bila dah mendaki bukit rasa jauh sangat. Tak pasal2 buat senaman jalan kaki di pagi hari.

Kami ambil pakej permainan oudoor dan indoor. Put'a geng dengan anak2 Saida dan anak2 Boss, jadinya dia buat hal sendiri. Aku layan Damia dan Nabil. Lepas penat bermain outdoor games, kami ke tempat indoor games pula. Jalan2 je sebab tak larat dah.

Inilah antara aksi-aksi kami anak beranak sewaktu di Genting Theme Park.

Jam 2pm semua janji berjumpa di Hotel Genting dan makan tengahari bersama. Punyalah tak larat berjalan jauh, kaki pun dah lenguh2. Damia pun dah tertidur pun. Bila semua dah selesai makan, kami naik teksi balik ke apartment. Saida perlu bersiap sebab Nurul Shukor dah sampai untuk menyolekkannya.

Sampai di apartment, aku kemaskan barang2 untuk Papa bawa balik. Papa hantar anak2 balik dahulu kerana bimbang malam nanti balik lewat dan anak2 nak sekolah esok.

Jam 5pm, Saida dah siap mekap, Nurul kena mekap Boss pula lepas ni. Jam 715pm, aku, A.Z dan Saida ke Theme Park Hotel. Sairah dah menunggu di sana. Mereka berdua dipakaikan aksesori tajaan Rafflesia.
Kemudian tunggu nama dipanggil untuk red carpet. Sairah dah jalan dulu, kemudian Saida pula. Bila mereka dah masuk ke AOS dan duduk di tempat masing2, aku tunggu Boss pula di luar hotel. Kemudian bawa Boss masuk ke AOS juga.
Kali ni suami Boss ikut sama. Boss duduk dulu mengikuti perjalanan ABPBH, kemudian keluar ke belakang pentas untuk bersiap bagi menjayakan persembahan pula. Mula2 tadi Boss pakai baju Riezman Ruzaini dan untuk show pula, Boss pakai baju Butik Citra.
Kat belakang pentas, sebelum persembahan Boss nampak macam risau sangat. Tekak keringlah, tak pernah tengok Boss `gabra' macam tu.
Selepas persembahan, giliran penyampaian anugerah untuk Penyanyi Wanita Popular. Tahniah!
Boss kekalkan gelaran selama 12 tahun berturut2.
Lepas acara, singgah di post party, aku join kejap saja sebab nak balik KL malam ni juga. Sudahnya dari Hotel Genting ke apartment, kami naik kereta seramai 7 orang. A.Z yang memandu, yang lain2 Sairah, Saida, aku, kawan Sairah, Papa dan suami Saida. Bayangkan semuanya dewasa dan mempunyai bentuk tubuh yang `mantap'.
Derita je aku yang tersepit kat lantai kereta. Tapi memang kelakarlah suasana dalam kereta tu, sakit memang sakit, ada yang dah tak tahan kena himpit pun ada tapi sempat lagi ketawa berdekah2 dalam kereta tu.


Boss, Saida dan Sairah sewaktu di ABPBH di Genting Highlands.
13 April- Hari ni memang mengantuk sangat, aku memang bangun tidur kesiangan. Tak larat sungguh, malam tadi sampai ke rumah pun dah dekat jam 2.30am.
Minta tolong A.Z singgah di restoran aku ambilkan lauk pauk sebab aku dah nak bergerak ke rumah Boss. Hari ni Boss ada latihan dengan pemuzik untuk persembahan Minggu Setiausaha.
Masa nak bertolak ke tempat latihan dari rumah Boss, A.Z menangis teresak2 dalam kereta. Aku pun hairan pada mulanya, rupa2nya ada berita membimbangkan tentang kesihatan ibunya
di kampung.
Kena atur tugas, A.Z hantar kami ke studio, Aiman pula ambil alih tunggu hingga habis latihan dan bawa Boss balik. Agaknya Aiman ni gabra, boleh tersalah jalan kerana pertama kali bawa Boss agaknya. Sudahnya dua kali kami lalui jalan yang sama.

Boss sewaktu menjalani latihan

8 comments:

zaffirazaini said...

pergh.. tidak ku duga dan sangka.. kak zie sempat memasak disana rupanya... iskh3.. hebat..hebat..

sedih plak baca AZ tgh kesedihan dan kerisauan... yerla slalu dok bergurau jek... Apepun harap2 semuanya OK...

kalau rasa2 cam tak cukup kaki dan tangan...saya dh habis dah ni blajo.. =)

arieda salsabella said...

a'a..kan..rupanya sempat lagi memasak tu..cayalah..heheh..
mesti best kan suasana tu..makan dalam keadaan xcukup kelengkapan...sure meriah kan...

waduh2..7org naik keter tu..dapat ku bayangkan keadaan dalam kereta masa tu..hahah..lawak2..

Semoga mak A.Z akan kembali sembuh seperti biasa..sama2 kite doakan...

Azwan Hashim said...

x sempat nak jumpa kz kat genting..
time kat red carpet tu, jerit gak nama kz..tapi kz x perasan kot.. hehe.
time kt post party plak,nampak kz dah nk msk kereta balik..patutlah awal..rupanya kz blk kl terus ek..
apapun , kz tetap cantik melaram baju hijau di malam ABP!huhu.. =)

Congrats buat kak siti.. persembahan pun mantap dan memukau perhatian semua..cuma yg x syok bila banner sz yg azwan pegang x masuk tv mcm banner fafau..zaff pn bising!hehe..

zaffirazaini said...

kak zie... tengok Azwan tuu... Misi banner gagal... Pulang balik banner tu.. meh sini... iskh3... =D

Ku nak lepas rindu kat banner tu sementara masih bersisa waktu...
Hmm... sukar dibayang kalau bekerja diluar daerah KL yang serba maju...
Huhuhu...

Anonymous said...

patot la smpi bawak kuali segala rupe2 nye betol masak kat apartment di genting... mcm plak tu ade mee goreng la roti sardin la nugget la bnyk juadah jugak kz masak...

tahniah buat dct juga diatas kemenangannya.. bajunya mmg cantik2n persembahan pon best sgt2...

harap2 mak A.Z ok la yer... sian plak A.Z

Anonymous said...

sori kz lupe nk letak name td... TAJLENA

Azwan Hashim said...

KZ, misi banner x gagal pun.. cuma x msk tv jer! tapi tetap berkibar megah di AOS dengan jeritan semangat Azwan & geng lain! huhu.. =) zaff tu jer bising!! suruh naik genting x nak!!hehe..next year make sure Zaff pulak pegang banner tu!banyak bunyi plak..hahaha..semangatku akn diteruskan utk AIM plak! Turn Zaff plak pegang banner! Zaff nak banner kan? dtg la sini ambik..hehe :P

idasm said...

wah... seronoknya membaca kisah di Kota Keriangan, yg paling seronok anak2lah kan.....
Tahniah buat Boss akak!
buat A.Z, tabahkan hati .. doa byk2...
Azwan & Zaff... tulah akak tunggu jugak kibaran banner tu kat TV.. tp hampa...