Wednesday, July 22, 2009

Selepas SATU...

Selepas konsert SATU, hari-hari yang dilalui menjadi bertambah sibuk. Sehari selepas konsert, hari Isnin, SNP berpakat untuk cuti sehari tetapi desakan kerja membuatkan kami tetap pergi ke pejabat. Aku, Saida dan D.J dah terpacak di opis seawal jam 11am (kira pagi jugakkan..kalau tak kami cuti sebenarnya).

Hari-hari selepas konsert ini aku dapat rasakan kesibukannya. Kerja silih berganti, bermacam-macam perkara perlu dibuat dan dilaksanakan. Namun keghairahan bercerita tentang konsert SATU tidak pernah habis. Rakan-rakan media masih menghubungi, kami berkongsi perasaan di talian, tak kurang juga yang mahu mengadakan sesi khas perbincangan mengenai konsert SATU. Mmmmm..gembira tidak terkata.

Kerajinan Boss bagi aku sesuatu yang membuatkan konsert ini berjaya. Melihatkan jadual latihan dan kehidupan rutinnya, aku terpaksa akur dan berterima kasih kerana Boss menampakkan benar kesungguhannya untuk memberikan kejayaan kepada SATU.

Tulisan di media, tanggapan orang yang menonton dan tak kurang cerita-cerita yang meletihkan telinga bagi aku adalah sesuatu yang biasa selama 14 tahun ini. Biarkanlah kerana apa yang pasti kami sedang bergembira, tersenyum puas dan bersyukur atas kejayaan konsert SATU.

Boss juga nampaknya tak mampu menyembunyikan rasa gembiranya, jika ada selang waktu pasti akan menghubungi bertanyakan respons dan banyak hal tentang konsertnya itu. Isnin sehari selepas konsert, Boss dan suami berbesar hati mengundang warga SNP ke sebuah hotel untuk makan malam bersama di samping meraikan hari ulangtahun Paul.

Kemudian Boss dan suami bergegas pula untuk menonton wayang, aku dan Papa mengambil peluang untuk meninjau gerai-gerai malam di sekitar kawasan berhampiran hotel.

Alhamdulillah, banyak juga undangan menjayakan program yang diterima Saida, Sairah dan Coda. Aku juga berupaya menyelaraskan penerbitan album Saida dan Sairah, produsernya agak sibuk tapi aku tetap memburunya. Begitu juga dengan album kerohanian Boss, aku sudah mula mengadakan temujanji dengan produser, memberinya lagu dan menunggu masa untuk masuk studio sahaja. Aku amat berharap album Saida dan Sairah juga dapat disiapkan sebelum Ramadhan ini.

D.J pada awal Julai ni bercuti, mak mertua aku dan Ali pun ikut sama. Boss juga beria-ria mengajak kami bercuti tetapi warga SNP sudah ada komitmen masing-masing. Aku memang tak boleh ke mana-mana pada waktu ini, banyak kerja kena dibuat. Sudahnya bila emak mertuaku kembali dari bercuti bersama D.J, beliau mengikut Boss pula bercuti di utara tanahair.

Sebelum Boss bercuti, sempat jugalah Boss buat promosi untuk Anugerah Planet Muzik (APM) yang akan berlangsung di Jakarta. Boss ke Astro, tembual Era TV, temubual di Sinar FM dan juga chat di @15 channel.

Hujung minggu seperti biasa, aku dan anak-anak berjalan-jalan dengan Papa. Habiskan masa bersama, makan dan membeli keperluan mereka. Inilah masa yang aku luangkan bersama mereka setelah hampir sebulan lebih tidak mempunyai masa bersama-sama seperti ini.

Minggu ke tiga Julai, aku sudah memulakan fotografi hari raya bersama artis2, ada yang mahu Boss sahaja, ada yang gandingkan Boss dengan Saida dan sairah, ada Boss bersama suami, mak mertuaku juga turut serta dan juga fotografi kumpulan Coda. Entah macam mana, aku pun terselit juga dalam satu fotografi, setelah dipaksa editornya, aku menurut saja. Sudahlah datang sehelai sepinggang, nasib baik ada baju tajaan lebih yang boleh dipakai. Pembantu Nurul juga sudi menyolekkan aku.

Selepas fotografi dengan majalah Harmoni, Boss ajak kami ke Pavillion, beli barang-barang emak. Aku sempat jugalah beli kasut sementara menunggu Boss pilihkan barang2 emak. Saida ikut sama kerana kami masing-masing baru selesai fotografi. Kemudian Boss join makan bersama suaminya kerana mereka ada meeting dan kami yang lain makan di restoran tomyam tak jauh dari tempat Boss makan.

Seterusnya fotografi Boss dan suami pula, untuk majalah Mingguan Wanita, semuanya dapat dijalankan dengan baik, esoknya ada lagi fotografi iaitu untuk 2 majalah sekaligus, Media Hiburan dan Majalah Seri Dewi & Keluarga.

Masa fotografi ni aku berpeluang meninjau bilik hotel yang menempatkan Michael Jackson sewaktu beliau mengadakan konsert di Kuala Lumpur dahulu. Michael Jackson sudahpun meninggalkan pentas, nama, lagu, muzik dan nama tersohornya dan telah kemabali ke pangkuan penciptanya beberapa minggu yang lalu. Aku sempatlah mengabadikan foto kenangan selama berada dalam bilik hotel di Hotel Concorde itu.

Selepas fotografi, kami dibawa pihak pengurusan hotel untuk makan di coffee house dan bila selesai semuanya, kami hantar Boss ke hospital untuk melawat adik iparnya (suami kepada adik DK) dan kemudian kami pulang.

Perancangan untuk program-program Boss sempena Ramadhan dan raya juga sedang dijalankan. Aku juga meninjau tempat rekreasi menarik di Ulu Langat untuk acara akan datang. Sempat juga membeli buah-buahan yang terjual di pinggir jalan, memgapalah aku tetiba jatuh cinta dengan kawasan2 di daerah ini. Bestnya. Masih banyak tempat yang aku tak tinjau rupanya.

Boss juga sempat menyiapkan 4 episod program memasak untuk RTM ``Citarasa Bersama Siti Nurhaliza'' yang bakal dijayakannya sebanyak 15 episod. Boss berkongsi macam-macam resipi di samping selebriti2 jemputan.

Siapa kata selepas konsert masa untuk rehat, kerja tetap berjalan, hari-hari tetap berlari..jenuh mengejar waktu yang datang dan pergi.


Suasana berhimpit-himpit dalam lif selepas fotografi sebelum ke pusat membeli belah berdekatan.

Aku, Saida, mak mertuaku dan A.Z sedang makan masakan Thai, Nurul Shukor, anaknya, pembantunya dan Amir Luqman turut menyertainya kami. (tak nampak dalam gambar).


Inilah salah satu sudut di tempat yang aku suka sangat kat Ulu Langat.


Boss dan Adi yang mengacarakan Era TV.

Boss di konti Sinar FM bersama Linda Onn.

Boss sewaktu chat di @15.


Alaaa..tersesat pula gambar Put'a. Ini aku ambil masa aku berjumpa guru kelasnya untuk ambil buku laporan pelajar. Gaya Put'a yang macho di kelasnya.

Bergambar dengan t-shirt, seluar dan cermin mata yang ditinggalkan oleh Michael Jackson.


Inilah ruang di mana Michael Jackson berkaraoke.


Ini juga di bilik karaoke Michael Jackson.

Coretan-coretan Michael Jackson yang ditinggalkan di bilik hotel dibingkaikan.


Antara bingkai gambar yang terdapat di bilik MJ.


Lukisan MJ oleh Syed Wafa yang ditandatangan MJ.


Di sinilah MJ banyak menghabiskan masanya, menelefon ke luar negara.


Bilik tidur MJ yang masih dikekalkan perabot dan susun aturnya.


Bilik air pun aku redah..... dibuat khas untuk MJ.

Di ruang makan MJ.


Di ruang tamu MJ.

Beginilah suasana Boss sedang menjalani fotografi di bilik hotel MJ.




Sewaktu di coffee house.


Bergambar juga....tak rancang pun.Majalah mana? Hahahah..tunggulah.



Dua gambar di atas ini adalah program memasak ``Citarasa Bersama Siti Nurhaliza'' yang dijayakan Boss, bersama selebriti Vanida Imran dan Rubiah Suparman.

10 comments:

Ctea Fairuz said...

Salam kak ZYee..

Wah Seronoknya KZ dapt g melawat Bilik penginapan MJ ni..teringin sgt nk lawat..tk pe2 satu hari nanti..

Nampak gayanya Kak Siti kiter bz sgt bulan ini dgn program raya ada,photoshoot ader, masak memasak pun ade!. Tak sabrnye KZ nk tgk Kak Siti masak. Selama ni tgk KZ aje masak.heheheh. Banyak episod tu yg best.

Apa2 pun...bulan ni KZ berhempas pulas lah ye siapkan keje cz tk lame lg dah puase. Bulan puase leh dok rehat ajekan? Hi3.Jgn lupa bykkan rehat....tk sabar gak nk beli majalah2 yg ade muke Kak Siti n KZ. he3. Thanks cz update blog n hope Kak Siti leh tulis something juga di SZ ye KZ.

Take Care!!

:*

calmille said...

salam kz,

program Citarasa bersama Siti Nurhaliza tu nnt world premiere bila? x sabarnye nak tgk!!

AtHiRA said...

Msti best tgok dct msak...hehehe...
Nnti klau dh kluar KZ bgtau tau...
Kmslam kt dato ct..

mrkhairee said...

wah, kak zyee makin sibuk, dato lagik sibuk.. all the best in wadever u guys are doing... kami senantiasa support...

Meen Zuleyka said...

salam...terima kasih ya kerana sudi meluangkan masa dgn MH...

Anonymous said...

" HAI K'ZYEE....THANX PASTE PIC2 YANG CUTE NI...PUT'A MESTILAH HANDSOME...ANAK SAPE KAN...?HAHA..SIBUK MEMANJANG LAGI EEE...PROGRAM PE KAT ULU LANGAT TU erk...CAM BEST JEW...hihi..
n DCT TERLALU BZ...K'ZYEE PUN TENTU LAA BZ erk...n XSABO NI NK TUNGGU MGZINE2 PE,...BYK TUU...PROGRAM MASAKAN TU PUN...BESTNYA NK TENGOK DCT MASAK...ALL THE BEST YAA K'ZYEE...SWEETTTTT..."

Anonymous said...

Opppsss!!! TERTINGGAL NAMA.. n....BUKAN MAIN LG POSSING KAT MEMORY ROOM MJ KAN...hehe...BESE LAA ERK...CTEEY PUN KALAU DPT G TEMPAT IDOLA KITA...APA LAGI K'ZYEE erK..BATHROOM PUN REDAH...hihi..
(FROM : CTeey YanT )
SZ@GANU

idasm said...

salam kak zyee,
penat konsert tentu masih bersisa. Busy pulak dgn pelbagai xtvt boss dan snp. Seronok mmbaca coretan KZ. syukur rezeki dtg mencurah2. Ida sentiasa doakan boss KZ dan warga SNP, semoga semua yg dirancang berjaya dgn sebaiknya.

Kak Zyee, yg fotografi tu.. sib baik ada baju yg matching ngan tudung akak kan.. hehe.. majalah apa tu yea.. rasa cam media hiburan je..

tak sabar nak beli majalah n tonton program citarasa tu. all the best!

kak .. put'a hansome ye kak.. mmg masho.. hehe.

take care....

Anonymous said...

salam...KZ....

waduh....mengenang MJ ni heheh...sibukk...sibukkkk yukkk shopping di SCBD lagi hehehhe..


salam dari jauh..'
Okie

Anonymous said...

Salam...thanks KZ sbb dah update blog...lama tak update tu...rindu nak baca coretan KZ...haha...bertuahnye KZ dpt berposing di bilik MJ...hihi...ada rancangan masakan DCT lg ek kat RTM nanti...boleh jugak nanti tengok DCT memasak...ahakss...gambo kat Ulu Langat tu mcm pernah la gi situ rehat2, ikut xtvt budak2 skolah
hosmate saya...haha...selamat bekerja ye KZ juga semua warga SNP...salam ceria buat semua...hihi...zamrie79