Monday, January 26, 2009

Balik kampung..yeay!!!

25 Jan-Pagi ni Papa baru balik dari memancing, terus sarapan dengan anak-anak. Terbantut hajat aku nak lelap lama sikit sebab cuti tapi subuh pagi lagi Papa dah kejutkan. Sempatlah sarapan dengan Put'a dan Damia yang dah bangun, Nabil masih tidur lagi.

Lepas sarapan Papa tidur sebab sepanjang malam berjaga memancing. Aku terus siapkan makan tengah hari sebab lepas ni nak pergi kerja pula. A, D.J dah menunggu di sebelah rumah, Sairah pun naik kereta sekali.

Jam 1.30pm dah sampai di Giant, Kinrara, Puchong. Sairah muncul dalam program Muzikfm 10 anjuran Radio Muzik FM. Lagu Sairah tersenarai dalam carta 10 dan kali ini dia menghiburkan pengunjung Giant, ramai lagilah artis yang hadir. Lagu Hero Wayang menampilkan 3 anggota VE dan Dali Ahli Fiqir. Yang hadir cuma Dali Ahli Fiqir menemani Sairah. Terima kasih Dali.

Balik ke rumah dan siapkan barang-barang nak balik kampung. Biasanya aku yang akan mengemaskan barang2 anak selain barang aku dan Papa. Bila dah selesai, kami bertolak ke kampung. Singgah makan kejap, ada insiden pulak, mulut Nabil tersadung pada bucu meja dan berdarah. Nasib baiklah Nabil tak buat perangai, bad mood ke, dia ok je cuma nampaklah dia risau bibir dia berdarah.

Hampir jam 11 malam, aku sampai ke rumah keluarga aku. Ramai yang tak tidur lagi, lepak tengok tv. Damia macam biasalah, mesti tidur lambat bila dah terjaga. Dalam perjalanan dia dah tidur, susahlah nak tidur pulak. Bila dah melebihi tengah malam, aku hantar Damia tidur dengan maid aku. Lama jugaklah, barulah Damia lelap.

No comments: