Thursday, January 29, 2009

Manalah buku ASB aku...????

Tiba-tiba aku rasa hari ni menjadi hari yang sibuk. Seawal pagi, aku jalankan rutin biasa sebelum ke opis. Sampai di opis, aku tak menang tangan menyediakan cd gambar, biodata dan press release Coda untuk di bawa ke pejabat NSTP nanti.

Selain tu, lihat e-mel wartawan yang menghantar soalan untuk boss, ada yang dateline hari ini. Aku telefon boss bertanyakan jawapannya dan membalas e-mel tersebut. Aku ni memang merangkap sekretari boss, kalau ada soalan senang saja, telefon boss, minta dia jawap dan aku taipkan saja. Kalau boss rajin, dia akan jawap dan balas e-mel sendiri....

Tak sedar, sejak jam 10 pagi sampai dah melebihi jam 1 tengah hari, aku masih lagi menyiapkan keperluan Coda untuk dibawa ke NSTP. Coda dah menunggu dalam kereta, aku baru hendak turun tangga. Bergegas juga ke NSTP kerana bimbang lewat.

Sampai di NSTP, aku ajak Coda makan dulu di cafe dan telefon press NST untuk join kami. Alhamdulillah sempat juga makan sebab dari pagi aku tak sempat jamah apa pun. Sambil makan, Coda diwawancara oleh Radin, wartawan NST yang aku kira begitu berpengetahuan tentang muzik, indie band dan juga perkembangan band di Malaysia.

Lepas makan, Coda diajak fotografi di roof top bangunan NSTP. Macam-macam aksi dorang buat, ada memanjat, ada melompat. Aku sempat juga sediakan bahan-bahan Coda untuk akhbar lain di NSTP sepeti Berita Minggu, Berita Harian, Harian Metro dan Metro Ahad. Kebetulan aku bertemu dengan wartawan2 akhbar ini yang kebetulan sedang makan di cafe yang sama.

Selesai fotografi dan wawancara, kami semua pulang ke pejabat. Aku minta Coda tunggu untuk adakan meeting sekejap. Pertama sekali aku serahkan setiap anggota Coda Diari 2009 dan sebatang pen (heheh..siap bagi pen tu....). Kami berbincang tentang jadual mereka dan terus masukkan dalam diari tersebut.

Aku juga bercakap tentang plan album Coda dipasarkan dan apa yang harus dibuat. Kemungkinan besar akhir Februari akan berada di pasaran. Bila dah habis bincang tentang jadual dan plan, barulah aku tunjukkan artwork album Coda minta diteliti jika ada pembetulan dan penambahan.

Selesai perbincangan tu, aku terus e-mel ke abang Nuar yang buat artwork dan bagitau apa pembetulan, penambahan dan sebagainya. Tak banyak, cuma ada sikit-sikit saja yang perlu dibuat oleh abang Nuar.

Tak sedar waktu kerja dah tamat, dah jam 5.30pm tapi ramai lagi di opis. Kebetulan hari hujan, agaknya ramai yang lesu nak balik. Dari opis singgah di gerai kuih dan kedai belikan minuman yang dipesan Put'a.

Sepanjang malam ni aku sibuk mencari buku ASB aku? Dah dua kali hilang, aduhai..manalah perginya. Puas dah cari di segenap pelusuk rumah aku ni, tapi masih tak jumpa. Frust sangat rasanya. Puas aku fikir, manalah aku letak, tapi masih tak temu punca. Iskhhhh......

Bukan tak boleh buat buku baru tapi lecehlah...kena isi borang, jumpa Pesuruhjaya Sumpah, banyaklah prosesnya. Dulu aku dah buat sekali, lama jugaklah menunggu.

Minta-minta dapatlah ilham malam ni di manakah aku letak buku tu, secara logiknya semua tempat yang logik aku simpan benda2 penting dah aku cari. Ni sebab frust tak jumpalah aku buka laptop dan tulis blog ni.

1 comment:

tuan punya hati said...

so sebulan dh berlalu.. harap2 dh jumpalah buku asb akak tu..