Monday, May 18, 2009

Harijadi! Yeay!!!

9 Mei-Alahai bila waktu bertukar, aku memang rasa mengantuk sangat sepanjang hari siang ni. Pantang letak kepala kat bantal, memang aku akan tidur. Tapi aku bangun juga nak siapkan sarapan dan makan tengahari. Lepas memasak aku tidur semula.

Boss dah ada undangan show di Melaka malam ni tapi Boss kata aku tak perlu pergi. Heheheh..boleh rehat sikitsebab D.J dan A.Z yang kena pergi, 2 team SNP lagi pun turut ke sana. Oklah tu!

Kerja aku hari ni, tidur bangun, tidur bangun hinggalah menjelang petang. Mata rasa pedih sangat nak buka. Aku rasa tidur ni tolong `cover' semula tidur2 aku yang berbelas2 tahun tak cukup dan tak lena tu agaknya. Heheheheh.

Lepas Maghrib aku ajak Papa dan anak2 beli ke pasar malam, beli barangan dapur.
Biasalah pasar malam ni memang ramai orang, tak sesuai nak bawa budak2 sebenarnya. Hahahah..Papa macam biasa, tak boleh tahan lama, maklumlah bukan senang nak kawal 3 orang tu. Aku pulak sibuk membeli sana sini, tak bolehlah nak kawal anak2 tu. Bila Papa dah tak tahan, dia dan anak2 tunggu dalam kereta saja. Heheheheh. Orang perempuan gak yang sama kan!

Lepas aku membeli apa yang patut, kami terus balik. Lepas tu aku bawa makanan yang dibeli tadi dan bawa ke rumah sebelah, ajak mak mertua dan Papa makan sama.

Malam ni tengok konsert AF, dan dah dapat agak mesti takde penyingkiran punya dan MESTI ada AFMASUK punya. Heheheheh. Boleh agakkan semua ni? Alahai gimik2 kat akhir konsert tu.....rakyat Malaysia dah mampu membacanya.

Kemudian aku sambung tidur lagi. Hahahahha......tak pernah aku tidur selama ni dalam masa sehari. Walaupun bukan berterusan kerana bangun-tidur-bangun-tidur tapi waktu aku tidur ni lebih banyak/lama daripada hari2 biasa selama ini.

10 Mei-Macam biasa, lepas je siap memasak, aku sambung tidur. Mata ni macam pedih dan payahnya nak terbuka. Hahahaha. Tidur je aku ni. Kemudian jam 430pm, Papa ajak aku dan anak2 keluar, jalan2. Tak tau nak pergi mana, sengaja nak bawa mereka keluar je. Aku cadang ke Leisure Mall saja sebab aku nak pergi berurut leher aku yang salah urat/terseliuh/sakit dah hampir 4, 5 hari.

Sampai di Leisure Mall, makan2 dulu dan kemudian aku pergi urut leher dan Papa bawa anak2 pergi main kat tempat games. Masa makan tadi, Papa bawa Damia pergi kedai jual hadiah, Papa belikan aku kad sempena hari Ibu dan hari jadi aku esok. So sweet sebab kat meja makan tu jugak dia minta anak2 tulis kad tu untuk aku.
Lepas sejam, aku siap berurut dan kemudian Papa ajak balik..heheheh tak tahanlah tu karenah anak2. Ahakss.

Malam melayan cerita2 di Astro. Menanti detik 12 tengah malam...hehhehe...hari jadi akulah! Macam biasa, mesti dapat sms bertalu2, Papa jadi orang ketiga sms aku. Iskhhh bukan orang pertama ke? Hehehehehe.

Mana Papa? Mana lagi, mancinglah. Tapi dia balik awal dari biasalah malam ni...hahahhahaha.


11 Mei- ULANGTAHUN KE 35...masih melonjak yeayyyy lagi? Ala....kalau rasa diri tua, tualah jadinya. Kena sentiasa positifkan diri, pada usia macam ni macam2 lagi benda boleh buat, masih pjg perjalanan, msh kuat akal dan kudrat, masih mampu menjadi muda pada semua fungsi tubuh, diri, akal yang ada. Kan? Kan? Kan?


Bangun pagi dengan harapan baru. Hari ini hari jadi aku. Tapi leher dan belakang aku sakitnya akibat urutan semalam. Mulalah apapun takde mood sebab bila leher sakit, rasa sakitnya macam sampai ke otak/kepala. Sudahlah hari ni banyak kerja, banyak kena fikir, ada meeting kat opis nanti. Iskhhh.

Sejak malam tadi aku dapat mesej ucapan hari jadi dan pagi ini juga bertalu2 mesej masuk. Hari ini aku ke opis dengan Papa. Kemudian mak mertua dan Boss datang ke opis. Malam tadi mak tidur kat rumah Boss.

Kami ada meeting khas untuk konsert hari ini. Makan tengah hari aku belanja sempena hari jadi, tempah dari restoran aku. Lepas makan tengah hari macam biasa, ada `surprise' kek hari jadi untuk aku. Heheheheh.

Tak lama lepas tu, ada pulak beberapa teman yang datang bawa kek dan hadiah. Hahahah...siap dengan hidangan mata vcd klip video aku dan ucapan org2 terdekat dan rakan2 lagi. Hahahah..semua jadi penonton sekejap kat opis ni. Terima kasih kepada orang yang buat tu ya dan yang datang bawa hadiah juga.

Tak semena2 pula tiba sebakul bunga yang cantik dan juga hadiah, dari PSK. Thanks a lot. Huh mahal hadiah tu, kalau beli sendiri tak mungkinlah.Aku di opis saja sampai petang, Papa ada meeting di luar. Malam tu, bila Papa sampai di rumah, ada hadiah untuk aku. Hahahah.Tak perlulah cakap apa hadiahnya. Terima kasih Papa, terima kasih Boss, terima kasih semua!

Seperti biasa 11 Mei tetap bererti dan sentiasa ada yang memberikan erti. Terima kasih atas semua pengisian atas makna bererti itu!

MASIH DIPINJAMKAN USIA
(sempena ulangtahun kelahiranku yang ke 35, 11 Mei 2009)

Pada satu catatan hari
Meskipun bukan hanya hari ini
Atau pada hari-hari yang pernah kita lalui
Atau pada detik-detik yang pernah kita isi
Sehela nafas itu harganya begitu tinggi

Yang sedang kuhirup
Dan membuatkan ku hidup
Pada saat kembang dan kudup
Udara dan nafas bagai bayu berpuput
Membasahi ruang yang masih berdegup
Segalanya pernah dan masih di sini bertaut

Saat masih dipinjamkan usia
Sejarahnya biarlah terus terbuka
Pada semua indah dan manisnya
Menjadi satu-satunya peristiwa
Yang telah kita cipta bersama

Mensyukuri apa pemberianNya
Menginsafi atas apa nikmatNya
Saat masih dipinjamkan usia
Pada setiap nafas yang ku hela
Biarkan bahagia menjalin setia
Selama mana pun mahunya

Mensyukuri apa jua
Kerna angka tiga puluh lima
Yang telah kususuri sebahagiannya
Adalah pengalaman penuh makna
Menjadikan aku insan punya sejuta cerita

SANGDEWI. 11 MEI 2009.


Inilah sebahagian kad dan hadiah yang aku terima pada hari ulangtahun kali ini.
Cupcake yang cute dan warna pink yang cantik dengan kasut kecil kat atas kek, mmmmm..comel sangat. Thanks ZZ atas pemberian kek ini.

Aksi yang dipaksa oleh ZZ n the geng. Heheheh..rasa muda pulak bila ada yang sudi suap kek ke mulut..hhahahahahha

Aku dan Papa dengan kek yang dihadiahkan SNP...hehhehehe.


Bersama warga SNP selepas habis meeting, aku menjamu makan tengah hari dari restoran aku.


Tiup lilin dulu......suara siapa paling best nyanyi lagu Happy Birthday????


Hahahah..inilah saat meniup lilin waktu di `surprise' oleh D.J. Opocottt!!!

Heheheh..jadi tak gambar lakonan semula keterperanjatan aku ni! Hehehhe.




































7 comments:

burpingBurps said...

Wish KZ a blessing 35th year of your life.. ehem2 dgr muntah2 tu, ada org baru ke? =p
35 muda lagi KZ.. blh tambah lagi hehe. Lots of love!

Anonymous said...

sye nk jd org kedua kt sni wish hepi b'day 4 kz..anyway usia meningkat seiring dgn pengalaman btul x??semoga pnjang umur dn dijauhi dri sebrg penyakit.....amin

zaffirazaini said...

kan dah kata 'Hebat berdrama'.. tengok gambar yang last tu?? iskh3... hehehe...=)

Yei..!! ada sajak..ada sajak...hehehe...=)

Azwan Hashim said...

Kak Zyee,

Bab2 berdrama lakonan semula memang KZ juara! siap ajar lagi aritu..hehe =) Thanks la bg tips..hihi..

Yang penting, hadiah confirm bnyk colour pink.. =)

Puisi KZ best lah, nak sign. :P

hehehe..

Anonymous said...

heppi belated besday Kak Zyee...hehehee

Kak Lon said...

Happy belated besday utk Zie..Semoga terus berjaya di dalam apa jua yang diusahakan..sentiasa dilindungi oleh Allah jua..

aLaNg said...

BOSS bg hadiah ape taun ni kak zyee?