Thursday, May 21, 2009

Kerja konsert

Entry ni belum masuk gambar2 lagi...nantilah ya...busy sikit.

12 Mei- Rutin pagi macam biasa, kemudian ke opis. Di opis banyak sangat kerja kerana semalam dah memulakan meeting untuk konsert, jadinya kerja sudah bermula. Banyak perkara yang perlu difikir, diselesaikan dan juga dilaksanakan. Melalui perbincangan yang dibuat semalam, kami aturkan lagi meeting untuk semua team yang dipilih pada hari Khamis nanti.

Balik dari opis aku teringin pula nak makan makan chicken chop...ajak Papa dan anak2 ke tempat kegemaran aku tu. Makan dengan seleranya. Sedap!

Eh ngapa aku masih pening dan loya2?????

13 Mei- Masuk opis, siapkan semua kerja dengan pantas sebab nanti aku harus ke rumah Boss. Hari ni aku masih rasa pening dan loya2. Badan pun rasa lain macam. Masa aku berhenti makan kat satu restoran dekat dengan rumah Boss dengan A.Z, aku dah rasa nak muntah2. Masuk ke bilik air tak pulak muntah.

Sampai kat rumah Boss, aku masih loya dan tetiba badan rasa seram sejuk. Sementara Boss bersiap, aku makan epal hijau yang diambil dari peti sejuk rumahnya. Aku memang nak makan benda2 masam je. Tak faham betullah.

Masa perjalanan dalam kereta nak ke majlis penyampaian hadiah buat pemenang ABPBH yang diadakan di POGH, lagilah rasa tak sedap badan. Aku sms Papa bagitau keadaan diri aku dan kemudiannya minta tolong Papa dan D.J datang ke POGH. Lepas majlis aku bercadang terus balik kerana tak larat nak ikut menghantar Boss ke rumahnya. Sebab itulah aku minta D.J datang juga ke POGH.

Sampai di POGH majlis bermula agak lewat, jadi Boss ada masa untuk fotografi dan ditemubual. Kemudian Boss juga nyanyikan sebuah lagu pada majlis tersebut, lagu apa lagi kalau bukan Di Taman Teman.

Lepas majlis penyampaian hadiah, masih ada temubual lagi. Kemudian barulah dapat pulang dan aku ikut Papa.

Aku tekad berjumpa doktor juga petang tu kerana hendak pastikan kesihatan aku dalam keadaan baik. Kalau masih berterusan macam ni, nanti satu kerja pun tak jalan.

Doktor gelak saja bila tengok aku risau, yelah aku ni boleh fikir macam2. Maklumlah bila dah pening2 dan loya2 mestilah aku risau walhal aku tahu apa yang aku fikirkan tak mungkin terjadi. Memang benarlah sangkaan aku, tak mungkin pening2 ni dan loya2 kerana sebab yang satu tu....hehehehh memang aku ada makan pil sewaktu nak ke umrah dulu. Jadinya itulah kesannya pada aku sekarang, nasib baiklah tak jadi masa kat Madinah/Mekah dulu.

Ok aku pun borong ubat migrain dari doktor...hehehhehe....dan balik dengan rasa senang hati sebab pertanyaan dah terjawab!

14 Mei- Hari ni macam biasa aku ke opis. Jam 12.30pm, ada meeting lagi untuk konsert tapi dengan pengarahnya. Boss pun join untuk meeting ni. Banyak perkara yang dikenalpasti dan dikongsi untuk konsert nanti.

Pengkhuhusan kerja sudahpun dibuat, setiap orang ada peranan masing2. Pat Ibrahim dipilih menjadi Pengarah Konsert, sewaktu berbual dengannya beberapa bulan dulu, kami sudah bercerita tentang konsep show ini kepadanya dan ternyata dia amat berminat dan menawarkan diri untuk memberikan yang terbaik dalam konsert ini nanti.

Walaupun sudah ada beberapa nama pengarah konsert yang bekerja dengan kami sebelum ini tetapi konsep persembahan untuk konsert kali ini amat sesuai dengan memilih Pat. Begitu juga Aubrey Suwito yang menjadi Pengarah Muzik. Bagi aku Aubrey adalah seorang pengarah muzik yang rajin, yang mampu memberikan kelainan dalam muzik lagu2 Boss dan boleh bekerjasama dengan baik dengan kami. Aubrey juga tahu kehendak dan hala tuju yang dimahukan oleh Boss dan kerana itulah banyak keserasian di antara Aubrey dan Boss.

Sejak 3 bulan lalu, Aubrey sudah sibuk dengan komitmennya yang sudah terikat, banyak show Boss yang Aubrey tolak. Kami menggunakan pembantu Aubrey dan juga pemuzik lagi juga. Kemudian bila kami tawarkan konsert ini kepada Aubrey, dia masih terikat dengan pelbagai komitmen. Aku maish berusaha memujuk Aubrey tapi dia tetap tidak boleh. Huh!!

Waktu itu kami betul2 bingung dan rasa sukar mencari pengarah muzik. Memang ramai pemuzik di Malaysia tetapi tidak semua berupaya menjadi pengarah muzik kerana tanggungjawabnya amat besar. Pengarah muzik memberi impak muzik yang besar dalam sesebuah lagu, gubahan lagu bukan hanya mengikut apa yanga da dalam album.

Kami mula memikirkan beberapa nama pengarah muzik lain, kebanyakannya juga sudah mempunyai komitmen dan seterusnya beralih pula ke negara seberang. Sedang dalam perbincangan dengan seseorang di negara seberang, pada satu hari ketika kami di Mekah, iaitu selepas umrah, Paul menghantar sms mengatakan kemungkinan Aubrey dapat pula join konserteksklusif SATU.

Masa tu Tuhan saja yang tahu perasaan lega aku dan Boss. Hilang rasanya semua benda berat dalam kepala. Esoknya Paul sms lagi dan memberitahu bahawa memang Aubrey sudah setuju menjadi pengarah muzik untuk konsert SATU di Istana Budaya, 26-28 Jun.

Selepas meeting di opis, lama juga kami menghabiskan masa lagi di sini kerana ada beberapa hal lagi yang belum siap. Aduhai poster konsert...poster konsert, artwork demi artwork masih belum membuatkan kami berpuas hati. Tunggu lagi..tunggu lagi....huh!!!!

Alamak, keypad hp aku rosak lagi. Aduhai geramnya. Hari tu sebelum pergi umrah dah baiki, sekarang jadi balik. Iskhhhh.

15 Mei- Sampai saja kat opis pagi ni, aku minta Aiman tolong hantar hp aku baiki kat tempat yang dia hantar hari tu. Katanya tak sempat siap hari ni, takpelah...janji boleh elokkan hp aku.

Di opis aku siapkan beberapa dokumen. Petang ini aku akan menghadiri meeting di Istana Budaya pula. Sebelah tengah hari, sebelum ke Istana Budaya, aku dan D.J menyiapkan undangan2 untuk penaja, pihak media dan tetamu ke majlis sidang media konsert Boss di Istana Budaya Selasa nanti. Masa ni pulaklah hp aku rosak, semua nombor 2penting ada dalam tu, akju tak dapat nak sms jemputan ke sidang media.

Biasanya bila aku dah faks undangan, aku akan hantar juga undangan secara sms, sekarang hp pulak. Tak boleh nak buat apalah.

Aku pastikan semua undangan sudah dihantar, dan kemudian barulah ke Istana Budaya. Meeting bermula jam 3 petang dan jam 5 petang selesai. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan baik.

Oh! Ya, hari ini hari jadi Sairah..aku hanya sempat menghantar sms. Moga Sairah terus berjaya dalam cita-citanya dan sentiasa menjadi insan yang matang dalam semua hal.

2 comments:

idasm said...

salam kak... aduhai kak zyee dh kembali sibuk... tp kesihatan still kena jaga kak..
dpt dibayangkan betapa leganya akak dan boss akak bila aubrey dh setuju kan.. kalau tak.. sure pening gak tu... harap2 semuanya berjalan lancarlah yea..

qistinamaissarra said...

KZ dah berapa entry asek muntah2 je, skeptical saya KZ. Hopefully it's just the medication effect but being too dependable on chemicals maybe hazardous too.

I ada suggestion why not KZ go for the alternatives? See.. we have homeopathy (like Queen Elizabeth), Chinese or Indian Medicine, Perubatan menggunakan oksigen.. byk lagi but KZ kena la refer dgn pakar yg bertauliah je. Smg KZ bertambah sihat .. amin