Wednesday, February 4, 2009

Penat....

2 Feb-Bersama rasa yang amatlah malasnya, badan yang amatlah letihnya, mata yang amat mengantuknya...terpaksalah bangun juga. Hari ni hari kedua berniaga di I.B. Seperti biasa pepagi lagi dahlah kena bersiap ke sana.

Sampai di I.B, macam biasalah gerai SNP memang buka awal. Sempatlah juga aku dan yang lain2 breakfast nasi lemak (lagi...), keropok lekor dan minum air mineral je.
Hari kedua di gerai...yang aku pegang tu DVD konsert boss kat Albert Hall. Apa yang paling aku suka adalah inlay dalam DVD tu kerana aku pilih gambar dan buatkan nukilan kata2 berdasarkan gambar2 tu.....best!

Inilah team yang bertungkus lumus, memerah keringat berniaga selama 2 hari...cewahhhhh!!!
Gaya usahawan berjaya.....marilah beli..murah...murah!!!

Jam 10.30am, A.Z ambil aku dan D.J kat I.B dan terus ke rumah boss. Hari ni boss ada wawancara dengan Ria Sentral di Palace Of The Golden Horses. Sampai kat rumah boss, dia belum habis bersiap lagi. Tunggu kejap.

Sampai di POGH, boss ditemubual oleh Hani, host Ria Sentral. Aku, D.J dan A.Z duduk di suatu sudut, borak-borak. Bila boss habis wawancara, kami dijemput makan tengah hari di coffee house POGH kerana ada shot boss dan Hani tengah makan. Lepas makan terpaksa berpindah ke restoran Jepun di situ jugak untuk shot lain pulak.
Boss bergambar dengan Hani...host Ria Sentral....

Aku dan boss dalam perjalanan pulang ke rumahnya dari POGH....

Selesai kat POGH, hantar boss ke rumah. Aku, D.J dan A.Z kembali ke I.B. Tengah elok2 panas, hujan turun selebatnya. Banjir kawasan gerai, sejuk beku aku kat situ. Lenjun kaki terendam dalam air. Aktiviti berniaga hampir lumpuh...hehhehe..memang hujan lebat sangat. Boss yang dalam perjalanan ke I.B pun aku suruh stop dulu.

Bila hujan dah reda, aktiviti di pentas pun bermula semula. Bila boss sampai dia duduk belakang pentas dahulu bersama Saida dan Sairah. Bila semuanya ok, boss datang ke gerai, ramai yang nak bergambar dan secara tak langsung barang2 pun laris juga. Saida dan Sairah buat persembahan petang tu, habis menyanyi mereka join boss di gerai.

Boss dan Saida bergambar dengan peminat masing-masing.....

Bila boss dah balik, aku sempat jalan2 cari makan dan cari barang yang berkenan di hati. Hujan turun lagi, aku dah takde mood nak berniaga. Lagipun acara pentas nak bermula lagi, tentu ramai yang tertumpu kepada persembahan saja.

Kami kemaskan barang2 dan tunggu van sampai. Lepas tu terus hantar semua barang2 ke opis. Balik ke rumah rasa penat sangat tapi mata tak boleh nak lena juga.....

No comments: