Monday, September 7, 2009

Satu Malaysia

1 September-Hari ni aku ke opis dengan Aiman. Dan hari ini juga hari jadi Aiman. Happy Birthday Aiman. Adakala Aiman ni lurus bendul jugak..hahahha dia baca ni mesti dia marah. Tapi orangnya baik......(puji sikit).

Pagi ini siapkan single Boss dan surat untuk semua stesen radio di Lembah Klang. Aku pun jadi pening kepala sebab tak tahu nak bagi single yang mana satu. Lazimnya bila album belum keluar, hanya satu single saja yang diberikan ke stesen2 radio tapi untuk kali ini aku masukkan 3 single dalam 1 cd.

Terpulanglah kepada dj radio nak mainkan lagu yang mana satu. Dah bulan September sekarang ni, masa kian mengasak. Kerja juga makin banyak, jangan otak aku bengkak..sudah!

2 Sept-Hari ni macam biasa ke opis terlebih dahulu. Siapkan beberapa kerja sebelum bergerak ke rumah Boss bersama D.J dan A.Z.

Hari ni kami akan ke Pejabat Perdana Putra, di Putajaya untuk majlis pengumuman pemenang lagu Satu Malaysia Kita yang dianjurkan Hotfm. Perdana Menteri sendiri yang akan mengumumkan pemenang.

Rasanya ini kali kedua aku ke bangunan ini. Beberapa tahun lalu menemani Boss juga untuk bertemu mantan Perdana Menteri, Tun.Dr. Mahathir mengenai cetak rompak yang diaturkan oleh RIM.

Kami sampai di Putrajaya sekitar. Sementara menunggu majlis rasmi berlangsung, semua artis, komposer dan penulis lirik menjalani latihan penerimaan sijil daripada PM. Agak lama juga menunggu majlis bermula. Semua yang terlibat berkumpul di depan dewan, banyak2 ragam. Ada yang berbual, bertegur sapa, bertanya khabar, tak kurang juga yang memgambil peluang bergambar. Maklumlah bukan selalu orang kreatif dalam seni ni dalam bersatu dalam satu acara sebegini.

Selepas 2 jam menunggu barulah majlis dimulakan. Boss juga adalah finalis pertandingan ini. Boss menyanyikan dan menulis lirik lagu Satu Malaysia yang dicipta oleh Aubrey Suwito.

Pemenangnya ialah Audi Mok/Nur Fatimah/Faizal Tahir menerusi lagu Malaysia Satu. Ini adalah pilihan rakyat Malaysia. Semua pihak menerima keputusan ini dengan terbuka.

Selepas pengumuman, majlis sidang media diadakan. Kami tidak dapat menghadirinya kerana Boss ada majlis berbuka puasa anjuran Jusco bersama anak yatim di Restoran Rebung, di Bangsar. Kami bergegas ke sana.

Boss buat persiapan awal, bawa bekal dalam kereta bimbang kami tak sempat sampai di sana sebelum waktu berbuka.

Alhamdulillah, kami sampai awal. Anak2 yatim yang diraikan semuanya sudah berkumpul. Selepas berbuka dan sembahyang Maghrib, acara diteruskan lagi. Boss membacakan buku cerita untuk anak2 yatim dan disusuli persembahan lagu raya dan juga pemberian duit raya. Majlis tamat jam 10pm.

3 Sept-Sepanjang hari hanya di opis. Hari ini aku bantu Boss membuatkan Facebook untuknya. Bagi aku Boss boleh mengumpul dan mengeratkan silratulrahim bersama seluruh peminatnya di sini. A

Sampai ke petang aku menyiapkan facebook ini, memuatkan gambar2. Dan Boss telah menulis statusnya buat pertama kali di facebook.

Pendaftaran facebook atas nama Boss amat sukar kerana banyak pihak telah mengguna pakai nama Boss. Harapnya tidak ada pihak yang terpedaya dengan facebook yang bukan milik rasmi Boss. Beberapa kali pendaftaran nama ditolak dan akhirnya inilah nama facebook Boss ``Siti Nurhaliza Tarudin Official''.

Malam ke Mid Valley lagi, teman yang ajak aku ke sana. Hampir jam 930pm, baru sampai. Banyak kedai dah tutup. Sempat ke Jusco saja. Balik tu singgah makan di Kampung Baru. Mmmmm.....tak sangka sedang makan dapat sms. Amat2 tak sangka. Thanks.

4 Sept-Di opis macam biasa. Hari ini aku rasa macam nak berbuka puasa di luar. Kami sekeluarga berbuka puasa di gerai tomyam yang biasa itulah.

Boss berangkat ke Melbourne malam ini bersama suami kerana menghantar Asraff yang melanjutkan pelajarannya di sana.

5 Sept-Sejak dari pagi rehat saja di rumah. Jam 3pm, Papa ajak aku dan anak-anak ke kedai basikal. Asalnya hanya untuk membaiki rantai basikal Put'a yang putus tapi sudahnya seorang satu dapat basikal.

Nabil dan Damia dibelikan basikal oleh Papa. Yang paling aku tak sangka Papa juga beli basikal untuknya. Papa tertarik dengan basikal tersebut walaupun harganya mahal tapi Papa tak mau berkira kerana basikal mempunyai sentimental value kepadanya.

Kata Papa, antara hadiah pertama yang diterima daripada arwah abah adalah basikal iaitu selepas Papa mendapat keputusan SPM yang baik.

Malamnya aku mencuba basikal Papa dalm rumah. Aku dah tengok ada basikal warna pink kat kedai tadi, kalau ada duit lebih nanti, aku nak beli basikal tu. Telefon???? Mmmmmm....tak sangka. Thanks.

Malam melayan facebook, Boss juga sempat online dari Melbourne.

6 Sept-Aku buat temujanji jam 1130am untuk ke beauty centre tapi aku tangguhkan ke jam 1.30pm. Jam 2.45pm, aku dan 2 orang teman ke kedai deko, lihat apa yang patut tapi tak membeli pun. Kemudian ke Ampang Point pula, jalan-jalan saja.


Balik tu sempat singgah bazar Ramadhan, inilah hari pertama aku ke sini. Sampai di rumah terus memasak untuk berbuka pula.


Finalis Satu Malaysia Kita bergambar kenangan.


Boss dan Aubrey berpadu mencipta lagu Satu Malaysia.


Shazzy, Shila, Boss dan Nur Fatima.


Boss dan Miss Yap..panggilan hangit!


Aku dan D.J di majlis pengumuman pemenang lagu Satu Malaysia Kita.

Di majlis berbuka puasa Jusco dan Anak-anak yatim.


Melayan anak-anak yatim mengambil makanan.


Membaca buku cerita untuk anak-anak yatim.

8 comments:

zaffirazaini said...

akhirnya.... aktiviti pembacaan bertambah dengan entri baru ini...hehe...=)

peridot sepi said...

betul tu, saya juga...

arieda salsabella said...

heheh..betul tu zaff..fb sekarang ni pun makin hot..sejak dct ada,kan..huhuuh..masing2 buat fb..
apapun..ia satu langkah yang baik..kan..mendekatkan lagi peminat ngan ct..mekasih kz...

Anonymous said...

lawonye baju kak rozi time kat putrajaya....

~znea~

Anonymous said...

hehe...thanks KZ update...dpt gak membaca aktiviti KZ & boss...hihi...thanks gak buatkan fb boss KZ...dpt gak mesej di sana bersama szoners...haha...zamrie79

idasm said...

thanks kz tolong buatkan FB utk boss akak. ramai yg gembira dgn hal ni.. maklum fan boleh lebih dekat dgn boss akak.

KZ .. pic akak berdiri sebelah banner tu .. wow.. slim giler kak.. mengancam habis!

Syahmi Mohd Isa said...

kak zyee...mna gmbr basikal tu??? aritu ckp nk letak....huhu.
apapn, kak zyee makin lawa skrg nih...hehe..congratz!!

Anonymous said...

ahhh....dah selesai baca..heheh..opss sms?? opsss telefon??? hehehhe sape tu

salam dari kejauhan
OKI-Jakarta