Wednesday, March 11, 2009

Bosannya hari ni....

10 Mac-Hari ni aku kategorikan hari bersenang-senang. Seawal bangun pagi, aku melambat-lambatkan banyak aktiviti. Masak pun lambat-lambat, main2 dengan Damia dulu, lepas masak pun, ajak lagi Damia bergurau senda. Papa pula mencelah, bergumul pula kami anak beranak. Hehehehe..macam takde kerja je hari ni.....

Sarapan pagi pun simple je hari ni, kukuskan pau dan juga telur ayam kampung separuh masak. Berselera sungguh Papa dan Damia makan. Lepas bersiap2, aku dan Papa ke opis.

Di opis, melayan permintaan itu dan ini. Ramai pihak yang tahu boss bercuti 40 hari, sudahnya bermula April banyak rezeki yang datang. Berhubung dengan boss untuk pastikan beberapa acara mendatang, dapatkan persetujuan dan juga pendapat boss.

Agak sunyi opis hari ni, D.J teman boss balik kampung, Aiman pula MC, yang lain ada aktiviti sendiri. Aku pun berkira2 dalam otak ni, nak buat apalah ya.....bagai orang mengantuk disorongkan bantal, Papa pula nak keluar awal sekitar jam 4.15pm. Ada hal mustahak bersama kroni memancing..........

Aku pun nak tumpang sekaki join Papa beli umpan memancing.....ke Giant berdekatan, beli barang2 basah. Aku bagitau Papa, takpelah aku keluar awal ni...sebabnya cuti Maulidurrasul pun aku kerja...heheheheheh (alasan......)

Sebelum jam 5.30pm (waktu opis tamat), aku dah sampai ke rumah. Mulalah mati kutu bila dah ada kat rumah awal macam ni, lebih membosankan Papa dah keluar memancing.

Oleh kerana dah lama menyimpan kegeraman...hehehe..aku pun panggil maid aku si Nor tu. Berceramah serba sedikit, tegurlah apa yang patut. Lepas tu dah aku tak tahu nak buat apa.....Damia macam biasa suka berpeleser dekat aku. Layan Damia kejap....lepas tu aku bosan balik.

Malam ni cerita kat tv pun tak ada yang best, sudahnya kejap-kejap aku telefon Papa, kejap-kejap telefon lagi......heheheheh....

Aku: Bosan ni....rasa macam nak sakit jantung dah duduk je dalam rumah...
Papa: Laa....pergilah keluar dengan kawan, lepak ke, minum ke......
Aku: Iskhhh....bukan nak keluar, rasa cam boring sangat ni...baliklah cepat....
Papa:Tak boleh balik lagi..belum dapat ikan, kawan abang dah dapat.....
Aku: Huhuhuhu..lambat lagilah balik ya.....bosannnnnnn ni
Papa: Haaa..pergi layan Hallmark (Channel Astro)
Aku: Eiiiii tak best, semua channel tak best malam ni....oklah....balik cepat tau.....

Tulah...aku bosan sungguh malam tadi. Papa tu sebenarnya perli aku pasal suruh layan channel Hallmark tu. Dia memang bosan sangat kalau aku dok tengok movie kat channel tu..dia kata heran sungguh aku boleh layan cerita2 kat situ.....

Apa kesalahan Hallmark? Banyak movie yang ceritanya realistik kat sini...banyak juga true story dan kebetulan kat channel ni banyak movie yang aku rasa sesudah menonton mesti ada benda yang berkesan di hati.

Hehehe..aku layan juga HBO dll.....bukannya Hallmark aje....dan satu lagi pasal The Nanny..aku memang suka cerita ni. Papa pun dok heranlah aku suka...dia selalu alihkan channel lain bila aku tengah syok menonton siri tu. Heheheh..apakah citarasaku pelik atau berbeza????

Oh!Ya...lupa...Taurus...tersendiri.........hahahahahahhahaah

6 comments:

Ctea Fairuz said...

Hola Kak Zyee..memang hari nih hari yg membosankan..semua dok g Meeting kt Putrajaya untuk event jeddah Jumaat nih..Skang pun lepak kt opis..rase nk tidooo je..Hujan nih lg mmbuatkan diri ni mengantokss...

Wah...suke layan Hallmark ye Kak Zyee,,Ctea pun suke sgt3 cerite The Nanny tuh..Lawak die bersahajelah...Susah nk jmpe Sitcom mcm tuh kt Malaysia nih.. huhuhuhuh

Azwan Hashim said...

Cian nyer kak zyee..hehe..
Nyanyi jer lagu amy search "Aku Dah Bosan" hehehe.. :P

tuanpunya hati said...

ala ciannya akak dilanda kebosanan semalam.. lain kali panggil ida temankan akak... hehehe...
semalam hujan lebat kat kl ni.. ida pun pg restoran lambat sb cust pun kurang, x bz sgt...
tp hari ni ada catering tadi kat bukit aman.

zaffirazaini said...

taurus sememangnya.... tersendiri, menyendiri, berdikari, bermimpi, bermotivasi, buat serba serbi, yakin diri, selera makan cili api, bergurau tak kering gusi, tetap hati.....dan banyak lagi...

hehehehehe.....

Khai Karim said...

bosan.. memang bosan malam ini..

Anonymous said...

alahai cian nye kak zie bosan.. mmg bosan pon kan sy ni pon malas je bape hari ni hehe TAJLENA