Thursday, March 5, 2009

Jam Tangan Baru!!!!!

4 Mac-Hari ni tak ada yang menarik, ke opis kemudian balik rumah. Tapi teman SZ bernama ZZ kenalkan aku dengan satu program baru. D.J juga tolong ajar aku. Lihat sajalah gambar2 yang akan terpapar kat sini mulai hari ni, semuanya ada kredit.

Terima kasih ya ZZ dan D.J. Semalaman aku siapkan kredit untuk semua gambar2 yang sebelum ni ada dalam blog aku...nak masukkan semula gambar2 yang ada kredit, kena ambil masa pula.....banyak tu...huhu!!! Aku ni bila dapat `explore' sesuatu yang baru memang akan rasa seronok tapi baru satu `step' je....banyak lagi tentang program tu yang aku belum tahu.

Semalam Put'a masih telefon bertanyakan jam tangannya, sebenarnya sepanjang minggu ni memang Put'a bercakap perkara yang sama. Bukannya Put'a tak pernah ada jam selama ni tapi kata Put'a, dia tak boleh pakai jam `fancy' ke sekolah.

Apa yang diminta oleh Put'a adalah jam digital yang simple dan sesuai dipakai di sekolah. Memanglah aku dan Papa dah cari sekitar taman perumahan ni dua hari lepas tapi tak ada pula kedai jual jam.

Aku bercadang lepas waktu pejabat nak ke Leisure Mall, cari jam Put'a di situ tapi memandangkan hari mendung dan aku pun tak sabar nak balik ke rumah untuk siapkan kredit pada gambar2 dalam blog ni, hajat nak belikan jam Put'a berkubur saja.

Balik ke rumah, aku janji dengan Put'a akan belikan jam digital untuknya secepat mungkin. Nampak macam dia frust tapi dia pun tak boleh nak buat apa kan!

5 Mac-Jam 230am, Papa balik dari memancing. Macam biasa, aku mesti terjaga punya. Sebelum tidur tadi, aku dah sms Papa supaya belikan roti bila balik nanti. (Roti Gardenia dan roti berkrim memang selalu kena ada kat rumah aku ni. Selang dua hari mesti habis punya. Papa dan anak2 memang suka makan roti).

Bila balik time macam ni, Papa memang akan lapar. Aku macam biasa kena siapkanlah apa yang Papa nak makan. Aku pula tahan perut sebenarnya, taknak makan malam2 hari. Heheheh..selalunya azam ni bertahan sehari dua je.

Jam 4am, aku terlena semula. Nasib baik tak terlajak kejutkan Put'a ke sekolah. Maid aku, Nor dah kejutkan Put'a terlebih dahulu. Lepas Put'a ke sekolah, aku tidur semula. Letih sangat pagi ni dan kunci jam pukul 8.20am supaya dapat bangun sebelum Nabil ke sekolah.

Hari ni macam biasa siapkan makan keluarga sebelum ke pejabat. Aku amat senang hati bila album Coda sedang dicetak, semalam aku dah telefon SRC, syarikat pengedar album yang sama dengan boss.

Aku buat rangka sikit tentang promosi awal Coda tapi sepanjang minggu depan vokalis Coda, Faimi (bekerja sebagai arkitek) tak dapat join promosi sebab dia memang banyak kerja. Sudahnya aku plan dua minggu lagilah untuk temukan kembali Coda dengan wartawan2 yang belum mereka jumpa.

Sejak pagi tadi kat kawasan rumah aku dan opis asyik hujan, bila cuaca macam ni mestilah aku pun lemau jadinya. Papa hendak ke bengkel kereta di Bangsar, aku pun nak ikutlah sebab tak ada apa nak buat di opis. Mulanya memanglah Papa tak bagi tapi bila aku kata nak belikan jam Put'a, dia pun setuju aku ikut.....heheheh ni bukan ponteng kerja tau sebab malam nanti pun boss ada latihan kat IB dan aku kena bawa boss pulak!

Kat Bangsar, kami singgah di Bangsar Shopping Centre, ada renovasi besar2an rupanya, sudahnya kami tak jumpa pun kedai jam. Dalam perjalanan balik ke rumah, Papa singgah di Leisure Mall, memang plan asal sebelum ni pun nak belikan jam Put'a kat sini.

Belek-belek jam Put'a, tiba2 aku terberkenan pula kat jam ni....warna pink...ada ikon yang memang aku suka sangat. Tapi takdelah aku fikir nak beli...lagipun aku bukannya suka pakai jam.

Papa yang beria-ria suruh aku ambil dan beli jam tu walaupun aku pun berbelah bahagi juga. Ada sales 70%, rasanya rugi pula kalau aku tak beli. Hehehehhe....akhirnya aku dan Put'a dapat jam baru hari ni, yeayyyy!!!!!!

Aku sampai di rumah awal, jam 5.15pm. Sementara nak tunggu jam 7pm sebab time tu aku, D.J dan A.Z nak ambil boss, aku nak lelap kejap. Maklumlah memang tak cukup tidur aku malam tadi.

Aku terjaga jam 6.30pm..aduhai..malasnya rasa nak bangun, letihnya badan. Mata ni pun belum rasa nak terbuka...huhuhu.....Aku plan bergolek atas katil lagi 5 minit sebelum bangun mandi2 dan bersiap.

Tiba-tiba aku dapat sms......``Malam ni tak jadi, CT pening''.- Boss. Yahooo!!! Rasa nak melompat time tu jugak, macam tau2 je boss ni aku pun amatlah penat hari ni. Aku pun `forward' sms boss kat D.J dan A.Z.


Inilah kotak jam tangan aku tu...tak sangka dapat kotak `cute' macam ni. Sudahnya aku terlebih excited bila dapat kotak jam berbanding jam tu. Tweety pula memanglah ikon kartun kesukaan aku. Kalau dulu2 lagilah teruk..semua benda yang aku beli mesti ada gambar Tweety..

Jeng..jeng..jeng....inilah jam tangan aku, talinya warna pink..dalamnya ada gambar Tweety....sukalah aku jam ni. Suka je tau..pakai belum tentu lagi......

Inilah jam tangan Put'a, suka sangat dia bila dapat jam tu. Kata Put'a jam tu boleh kena air atau boleh pakai semasa berenang.....aku kata, tak payahlah kena air, nanti setahun dah rosak. Aku ambil gambar ni masa Put'a nak tidur...tabiat dia ni kalau dapat satu2 benda mesti bawa tidur. Ni jam kat tangan tu nak bawa tidurlah tu......Damia pula tengah bergaya dengan jam rosak......


Aku nak ambil gambar Put'a dengan jam, Damia yang terlebih gelak dan sibuk2 dekat abang dia...heheheh..dorang berdua ni akrab, muka pun sama...sebab tulah boleh `ngam' agaknya.





4 comments:

tuanpunya hati said...

Wah...dpt jam tangan baru..pinky n tweety... Bestnyer. Congrats...
ZZ, bila nk ajar akak plak.... Hehe

Anonymous said...

ouh rupenye kak zie suke tweety eh... baru la sy tahu hehehe sy punye baju tido pon gambar kartun tweety tau hehe... damia pon lawak la sempat pose dgn jam rosak hehehe. nampaknye put'a da x frust kan3 hehe TAJLENA

Azwan Hashim said...

Salam Kak Zie,

Kesian akak yer, penat selalu.. Kak Zie kan staff terbaik..huhu!
Wah,anak beranak beli jam baru ek..
Bau kedai satu umah..hehe..
Suka la Put'a ek..tapi kesian kat Damia tu plak..Kak Zie bg pakai jam rosak..hehe..semangat dia posing..

Kak Zie jgn simpan lama2 jam tweety tu..nanti abis bateri plak..hehe..:)

P/s -Kak Zie hati2 menuntut ilmu baru dgn ZZ tu, nanti dia ajar ilmu sesat plak..hehehe (Zaff, senyum skit :P)

zaffirazaini said...

Uhuk..uhuk!! eh? naper terbatuk-batuk ni ek? Saper ZZ tu?? kah3...=D

Laa.. minat tweety?? Awat tak minat PINK PANTHER? Kan itu HARIMAU KUMBANG KALER PINK? OOO.. lupa.. akak byk ckp mcm tweety... TWEET..TWEET..BLA..BLA...


Aik?? orang beli jam.. dia pun beli jam? design kite 4segi.. design dia pun 4segi? Kite beli diskaun 70%.. dia beli pun diskaun 70%?? TUU laa kak... kita ada persamaan Taurian.. jangan akak menafikan itu... hahaha...

Cuba tengok singkatan nama blog kita?? Renung-renungkan... hehehe..

kak IDA.. best tak ilmu saya tu?
Azwan.. ala..mu jeles la tu.. =P