Tuesday, March 3, 2009

Makan Sate...

2 Mac- Pagi Isnin yang haru...maklumlah, permulaan hari dalam seminggu...banyaklah benda yang nak dibuat sejak pagi2 buta sampailah aku membuta semula. Jam 11am baru sampai opis...ni kira dah lambatlah ni.
Di opis, D.J kata boss minta datang ke rumah dia awal sikit. Aku plan nak ke sana jam 1230pm, tapi dia minta jam 12pm kami dah bergerak ke rumahnya. Sampai di rumah boss, dia sedang make-up. Belum siap sepenuhnya, baru 40%. Sementara menunggu boss bersiap, aku tolong mengemas dan siapkan keperluan untuk sesi fotografi boss petang nanti.

Hari ni ada dua kerja, pertama kena menghadiri meeting dengan sebuah syarikat untuk projek boss dan kedua, ada sesi fotografi bertujuan untuk promosi program Sirah Junjungan di Istana Budaya.
Jam 1pm, aku telefon Papa, pastikan dia dah makan dan bersiap untuk pergi meeting bersama kami nanti. Papa akan pergi sendiri sebab aku bergerak dari rumah boss.

Sekitar jam 245pm, semua yang terlibat dah pun sampai di syarikat terkenal di tengah2 bandaraya ini. Meeting dan presentation berlangsung dalam keadaan santai tapi penuh menyakinkan. Rakan sekerja, Alud, yang mengetuai `presentation', aku dan boss cuma menokok tambah apa yang perlu.

Harap sangat apa yang kami bincangkan hari ini menarik minat pihak yang kami temui dan projek untuk boss ini dapat dilaksanakan dalam tahun ini juga. Doakanlah ya.....

Bila selesai meeting utama , aku dan boss minta diri untuk ke Istana Budaya (IB) pula. Papa dan Alud masih menyambung perbincangan. Sampai di IB, boss ajak makan dulu di cafe buat alas perut. Sementara menunggu boss makan, aku ditemubual oleh Bernama Radio menerusi telefon. temubual berlangsung kira2 10 minit saja dan intipatinya adalah mengenai projek `Fotobiografi' untuk boss sempena 15 tahun dalam industri muzik.

Bernama Radio berhasrat untuk menemubual boss sendiri tapi aku pun kesian tengok boss yang `rushing' hari ini. Lepas makan ni, kena salin baju untuk fotografi pula, kemudian jumpa pemuzik untuk `check key' untuk lagu2 nyanyian boss dalam Sirah Junjungan nanti.

Fotografi diadakan untuk Berita Minggu (Bi-Pop), bukan boss seorang saja tapi artis2 utama yang terlibat dalam Sirah Junjungan iaitu Vanida Imran, Jamal Abdillah dan Amy Search. Ada gambar solo, ada juga gambar beramai-ramai.

Sebelum balik, boss berjumpa dengan pemuzik terlebih dahulu. Ambil `key' yang sesuai dengan suara boss, maklumlah artis2 lain yang terlibat adalah penyanyi lelaki, mereka memang tidak ada masalah untuk menyanyikan lagu2 yang telah dipilih. Sebagai penyanyi wanita, boss kena sesuaikan `key' untuk setiap lagu yang akan dinyanyikan kerana rata-rata lagu tersebut dendangan penyanyi lelaki.

Selepas setengah jam, semuanya selesai. Kak Erma Fatima, penerbit dan pengarah Sirah Junjungan berikan boss jadual, kira agak suntuk juga masa yang boss perlukan untuk hafal lagu dan yang penting menghadiri latihan.

Dari I.B kami menuju ke rumah boss, nasib baik jalan tak sesak lagi walaupun waktu orang balik kerja. Tapi dari rumah boss ke rumah kami pula yang jalan memang `jam' A.Z cadangkan kami minum2 dulu di restoran mamak berhampiran rumah boss sebelum balik. Aku order sate 15 cucuk, makan bertiga. Senja hari makan sate ayam/daging/nasi impit...heheheh..sure lepas ni berat badan aku naik lagi kan? Cuba baca entry sepanjang minggu lalu, setiap malam makan nasi...huhuhu......

Sampai je kat rumah, aku bergolek2 dulu dengan Damia depan tv. Put'a macam biasa belum `study' walaupun esok ada ujian lagi kat sekolahnya. Anak lelakikan...kalau tak disuruh, payah benar nak belajar.

Hai..malam ni Papa mungkir janji...huhuhu...nasib baiklah `mood' aku ni ok walaupun Papa tau aku mesti tak ok punya......apa2 pun kenalah `ok' juga kan...(apa daaa ayat aku ni....)
Aku tertidur awal...terkejut jam 2am...berhempas pulas untuk tidur semula...

6 comments:

Ctea Fairuz said...

Ya ampunnn...makan satey ke smlm kak Zeey?? Adeh3..ni yg rase nk g uptown mkn satay nih...nyam3....ade nasi himpit...timun..bawang..kuah kacang..marvellouss!!!! huhuhhuh
=)

tuanpunya hati said...

byk gak trivia tak langsung kat dunia ni.. hehe tp takpe suka jugak main teka teki ni..
contoh; :"Sekitar jam 245pm, semua yang terlibat dah pun sampai di syarikat terkenal di tengah2 bandaraya ini" trivia: syarikat apakah itu... heheheheh yg pasti syarikat yg menaja.. eh ye ke..

insyaallah .. ida doakan projek boss akak berjaya dilaksanakan tahun ini juga...

sangdewi said...

Salam...

Ctea..akak suka juga sate tapi yang penting kuahnya mesti best..tapi nak cari kuah best kat KL ni payah..kecuali sate Hj Sahmuri tu....

Ida....hehehe..kenalah buat korang tertanya2 dulu..kalau jadi nanti barulah kami maklumlah....heheheh

Thanks....

sangdewi said...

Salam...

Ctea..akak suka juga sate tapi yang penting kuahnya mesti best..tapi nak cari kuah best kat KL ni payah..kecuali sate Hj Sahmuri tu....

Ida....hehehe..kenalah buat korang tertanya2 dulu..kalau jadi nanti barulah kami maklumlah....heheheh

Thanks....

zaffirazaini said...

Sate Samuri tu?? iskh3.. orang kajang ni dah tak heran dah...hehehe..

Ibu zaff masak lagi best....
Moh leer kerumah kak Jie!! =)

Azwan Hashim said...

sedapnyer sate..dah lama x mkn..erm..telan air liur la nmpk nyer..hehe..

betul kak zie, kuah sate yg penting..baru syok makan kan?? huhu..:)